ملاقات دوقلوهای P4/5 فراری [ویدئو]
 

خودروی قرمز موجود P4/5 است که سال 2006 با هزینه ای بالغ بر 4 میلیون دلار به سفارش کلکسیونر معروف آمریکایی آقای James Glickenhaus که سابقه تهیه کنندگی چند فیلم سینمایی هم در سالهای 90 میلادی دارد، ساخته شد. P4/5 بدست پنین فارینا و بر پلت فرم انزو شکل گرفته و حتی پیشرانه 6 لیتری V12 انزو را دارد با این تفاوت که قدرت تولیدی آن حدود 10 واحد افزایش یافته و به 660 اسب بخار رسیده است. گشتاور تولیدی آن نیز همچون انزو، 658 نیوتن متر است.

Jim Glickenhaus

Jim Glickenhaus

P4/5 بنابه خواسته آقای جیمس با سبک و سیاق مدلهای مسابقه ای P-series فراری در سالهای دهه 60 و 70 میلادی و علی الخصوص با الهام از مدل P4 ساخته شده است.

اما در سال 2010 میلادی آقای جیمس تصمیم گرفت علاوه بر نسخه خیابانی P4/5، مدل مسابقه ای آن را هم داشته باشد. به این ترتیب مهندسین فراری با همکاری پنین فارینا مجددا دست به کار شدند اما اینبار از پلت فرم 430 اسکودریا کمک گرفتند.

حاصل این کار به خلق P4/5 Competizione منجر شد که قدرت موتور 4 لیتری V8 آن به 450 اسب بخار محدود شده؛ حداکثر گشتاور آن نیز به 600 نیوتن متر می رسد. این خودرو مطابق استانداردهای FIA GT2 ساخته شده و هم اکنون نیز در اختیار تیم مسابقه ای آقای جیمس یعنی Scuderia Cameron Glickenhaus است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 290
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 832
بازدید ماه : 13019
بازدید کل : 462733
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2